چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۰۳

انواع ردیاب

۴ بازديد


انواع ردیاب خودرو

ردیاب خودرو در انواع مختلفی در بازار موجود است. ردیاب‌ها بر اساس نحوه اتصال، تکنولوژی و نحوه نصب در دسته‌های مختلفی قرار می‌گیرند. برای خرید ردیاب باید بر اساس هدف نصب و کارایی ردیاب، آن را از بهترین مارک ردیاب خودرو تهیه کرد تا از کیفیت آن مطمئن بود. دسته‌بندی ردیاب‌ها شامل موارد زیر می‌شود.

1. دسته بندی ردیاب براساس نحوه اتصال به وسیله نقلیه

برای اتصال ردیاب یا نیاز به برق خودرو است و یا سیستم آهن‌ربایی خود ردیاب. انواع ردیاب بر اساس نحوه اتصال در زیر آمده است.

  • ردیاب شارژی یا آهن‌ربایی: این نوع ردیاب خودرو با استفاده از آهنربا به هر قسمت فلزی وسیله نقلیه متصل می‌شود پس برای اتصال این ردیاب نیازی به سیم‌کشی و برق ماشین نیست. ضریب امنیتی بالا و شناسایی سخت توسط سارقان خودرو از مزایای ردیاب آهن‌ربایی است.
  • ردیاب غیر شارژی: این ردیاب‌ها به سیستم برق خودرو متصل می‌شوند پس باید در نزدیکی سیم‌کشی خودرو قرار گیرند. همین امر موجب می‌شود پیداکردن و غیرفعال‌کردن ردیاب غیر شارژی کار سختی نباشد. برای نشان‌دادن موقعیت مکانی نیاز به سیم‌کارت دارد.

2. دسته بندی بهترین مارک ردیاب‌ خودرو از نظر تکنولوژی مورد استفاده

در دسته‌بندی دیگر از انواع ردیاب، این دستگاه بر اساس تکنولوژی به‌کاررفته در آن برای استفاده‌کردن به دودسته زیر تقسیم می‌شود.

  • ردیاب‌های متکی به فناوری GPS: ردیاب جی‌پی‌اس به ۳ ماهواره که به‌دور جو زمین می‌چرخند سیگنال ارسال می‌کند و موقعیت جغرافیایی خودرو را بر اساس فاصله خودرو از این ۳ ماهواره محاسبه می‌کند. این روش ردیابی مکان خودرو به‌صورت لحظه‌ای و از طریق اپلیکیشن قابل‌مشاهده است.
  • ردیاب‌های متکی به فناوری VHF (فرکانس‌های بسیار بالا): ردیاب‌های خودرو VHF، از امواج رادیویی مانند تلویزیون و رادیو استفاده می‌کنند. این ردیاب تنها زمانی که خودرو به سرقت رفته باشد فعال می‌شود و به‌راحتی هک نمی‌گردد و سیگنال‌های‌شان مسدود نمی‌شود؛ اما قیمت بالایی دارد.

3. دسته بندی بهترین مارک ردیاب خودرو بر اساس نحوه نصب

در انواع دیگر ردیاب که ممکن است یکی از تکنولوژی‌های بالا را در سیستم خود داشته باشند ردیاب‌های فندکی و دیاگی است که نصب آن‌ها راحت‌تر و قیمت مناسب‌تر است.

  • ردیاب فندکی خودرو: از انواع ردیاب GPS خودرو که ظاهری شبیه به شارژر فندکی خودرو دارد. نحوه نصب و همچنین عملکرد آن بسیار آسان است. به این صورت که سیم‌کارت را داخل ردیاب جی‌پی‌اس قرار داده و سپس آن را به پورت فندکی ماشین متصل کرده تا ردیاب شروع به کار کند. این ردیاب با جداشدن از فندکی به صاحب خودرو هشدار ارسال می‌کند.
  • ردیاب دیاگی ماشین (ردیاب OBD): علاوه بر انتخاب بهترین مارک ردیاب خودرو، مدل آن بر اساس نحوه نصب هم اهمیت دارد. ردیاب دیاگی، ردیابی با قیمت مناسب و نسبتاً ارزان و درعین‌حال کاربردی است. این ردیاب روی سوکت دیاگ برق خودرو نصب می‌شود و دقت بالایی در موقعیت‌یابی دارد. نصب ساده و بدون نیاز به سیم‌کشی انجام می‌شود. ردیاب دیاگی روی تمام خودروهای انژکتوری به‌راحتی نصب می‌شود.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.