یکشنبه ۰۲ اردیبهشت ۰۳

سوئیچ صنعتی

۳ بازديد


امروزه سوئیچ صنعتی نقش بسیار مهمی در صنایع مختلف مانند انرژی، حفاظت از محیط زیست، حمل و نقل، نظارت بر شهر هوشمند و غیره ایفا می‌کند و تقاضا برای سوئیچ صنعتی نیز در حال افزایش است.

سوئیچ صنعتی چیست؟

سوئیچ صنعتی برای اتصال دستگاه‌ها در شرایط و محیط‌های نامساعد جوی طراحی شده است. معمولاً دارای دمای عملیاتی گسترده‌تر از 40- درجه تا 75 درجه سانتیگراد نسبت به سوئیچ‌های معمولی است و دارای بدنه‌ای بسیار مقاوم است و از پروتکل‌های استاندارد و اختصاصی مربوط به محیط‌های صنعتی پشتیبانی می‌کند. آنها به گونه‌ای ساخته شده‌اند که از مشخصات سوئیچ‌های معمولی با گواهی ایمنی صنعتی و تاییدیه برای مکان‌های خطرناک فراتر رفته و آنها را برای استفاده در مکان‌هایی با شرایط محیطی سخت ایده‌آل می‌کند.

هنگامی که یک سوئیچ اترنت معمولی (غیر صنعتی) را در یک منطقه صنعتی قرار می‌دهید، احتمالاً به دستگاه آسیب فیزیکی وارد می‌شود و در نتیجه باعث خرابی و هزینه می‌شود.

ویژگی های سوئیچ صنعتی چیست؟

مقاومت در برابر شرایط محیطی سخت صنعتی

سوئیچ‌های صنعتی معمولاً از بدنه سخت مانند یک محفظه مقاوم با استاندارد IP30 یا IP40 یا درجه حفاظت بالاتر استفاده می‌کنند تا در برابر رطوبت، شوک، لرزش و دمای شدید مقاومت داشته باشند. برخی از سوئیچ‌های شبکه حتی به حفاظت در برابر صاعقه 6 کیلو ولت برای جلوگیری از آسیب ناشی از رعد و برق در فضای بیرونی، مجهز هستند.

یک سوئیچ PoE صنعتی بطور خاص برای مقاومت در برابر نوسانات گسترده دما و همچنین شرایط آب و هوایی شدید از جمله قرار گرفتن در معرض رطوبت شدید ساخته شده است؛ در حالی که سوئیچ‌های اترنت تجاری معمولی معمولاً در یک محیط کنترل شده دما بهترین عملکرد را دارند و ممکن است در یک محدوده دمایی خیلی محدودتر از محیط صنعتی از کار بیفتد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.