جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

سوئیچ شبکه صنعتی

۴ بازديد


کاربردهای سوئیچ صنعتی

سوئیچ اترنت معمولی به اندازه کافی قابل اعتماد برای ارائه دقیق داده‌ها در محیط‌های بحرانی نیست، در حالی که یک سوئیچ اترنت صنعتی با ویژگی‌های خاص خود می‌تواند شرایط سخت را به چالش بکشد. برخی از کاربردهای معمول برای سوئیچ‌های اترنت صنعتی به شرح زیر است:

سوئیچ شبکه صنعتی در صنایع انرژی: بعنوان مثال شفت‌های معادن زیرزمینی را در نظر بگیرید، استفاده از یک سوئیچ اترنت صنعتی برای معادن زغال سنگ زیرزمینی می‌تواند بطور موثری گرد و غبار، خاک و سایر ذرات معلق را که ممکن است به تجهیزات آسیب برساند، مسدود کند.

سوئیچ صنعتی در صنایع حمل و نقل: سوئیچ صنعتی مجهز به ساختار حفاظتی درجه صنعتی مانند IP40 برای مقاومت در برابر لرزش و شوک با شدت بالا که به شما کمک می‌کند تا داده‌های تولید شده از یک جسم متحرک را دریافت کنید.

سوئیچ صنعتی در پست‌های برق: تداخل الکترومغناطیسی بالا یک چالش بزرگ برای پست‌های برق است، با نصب یک سوئیچ صنعتی در محیط خشن قوی، پاسخی قابل اعتماد و ایمن برای حل این مشکل است. زیرا سوئیچ صنعتی عملکرد ضد تداخل قوی دارد و می‌تواند در محیط‌های الکترومغناطیسی خشن کار کند، در حالی که سوئیچ تجاری فاقد این ویژگی است.

سوئیچ صنعتی در نظارت شهر هوشمند: استفاده از یک سوئیچ PoE صنعتی به علت حذف منبع تغذیه جداگانه برای تامین برق مورد نیاز دستگاه‌های PoE شما مانند دوربین‌های مداربسته تحت شبکه در نظارت بر شهر هوشمند یک انتخاب عاقلانه برای نظارت بر جمعیت و ترافیک است.

همچنین مکان‌های دیگری برای استفاده از این نوع سوئیچ‌ها وجود دارد:

ایستگاه‌های نظارت کنترل ترافیک در اتوبان‌ها و جاده‌ها

سیستم‌های اتوماسیون صنعتی و کارخانه‌ای

کاربردهای الکتریکی در فضای باز

سیستم‌های حمل و نقل ریلی و هوشمند (ITS)

تاسیسات دریایی

سکوهای نفت و گاز

سایت‌های معدن و محل‌های حفاری

بعنوان مثال، یکی از سوئیچ‌های PoE صنعتی HRUI مدل HR600-AXGM-82AS مجهز به محفظه فلزی بسیار مقاوم با استاندارد IP40 است، می‌تواند داده‌ها را در دماهای شدید از 40- درجه تا 85 درجه سانتیگراد با عمر مفید 100,000 ساعت (11 سال) منتقل کند و همچنین در برابر لرزش و شوک بالا مقاومت کند و برق مورد نیاز دستگاه را در صورت پشتیانی از ویژگی PoE تامین نماید.

طراحی منبع تغذیه اضافی

منبع تغذیه یکی دیگر از ویژگی‌های قابل توجه سوئیچ صنعتی است. سوئیچ شبکه صنعتی معمولاً از افزونگی منبع تغذیه دوگانه برای جلوگیری از قطع برق استفاده می‌کند. منبع تغذیه که بخش بزرگی از علت خرابی سوئیچ را تشکیل می‌دهد، با بهبود تامین برق مورد نیاز سوئیچ، نرخ خرابی سوئیچ صنعتی را به حداقل ممکن رسانده و اتصال پایدار و قابل اعتماد را در محیط‌های سخت تضمین می‌کند.

نصب انعطاف پذیر با DIN-rail و نصب دیواری

اکثر سوئیچ‌های صنعتی قابلیت نصب بروی DIN ریل یا نصب روی دیوار را پشتیبانی می‌کنند. برای گزینه DIN-rail، برای استفاده کارآمد از فضای کابینت و رک‌های بزرگ صنعتی در محیط‌های خشن ایده‌آل است. همچنین به ساده‌سازی نصب نیز کمک می‌کند، سوئیچ صنعتی ریلی DIN را می‌توان به نوارهای فلزی بلند در یک سیستم نصب ریلی اجزای استاندارد یا یک قفسه کابینت استاندارد به روشی آسان‌تر وصل کرد. علاوه بر این، یک سوئیچ صنعتی با گزینه نصب ریل DIN به محافظت از تجهیزات الکتریکی حساس کمک می‌کند.

 

 

 

طراحی بدون فن

سوئیچ اترنت صنعتی معمولاً از یک پوشش فلزی به جای فن برای دفع سریعتر گرما استفاده می‌کند. طراحی بدون فن برای سوئیچ صنعتی می‌تواند مشکلات ورود گرد و غبار و رطوبت را به حداقل برساند و با عدم استفاده از فن، مشکل خراب شدن و بصدا افتادن فن سوئیچ را کاملاً حذف نماید. در این راستا سوئیچ صنعتی قابلیت اطمینان طولانی مدت را در کاربردهای صنعتی تضمین می‌کند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.